fbpx

То кого треба захищати? У Києві 89% друкованих ЗМІ – не україномовні

39

У столичних точках розповсюдження друкованих ЗМІ тираж видань недержавною мовою значно переважає над кількістю україномовних видань. У Києві лише 11% від загальної кількості друкованих медіа україномовні.

Про це свідчать результати позапланового вибіркового моніторингу 31 травня у Києві, які оприлюднив уповноважений з захисту державної мови Тарас Кремінь.

Предметом особливої уваги та фіксації було співвідношення кількості друкованих ЗМІ, виданих українською та іншими, крім державної, мовами, на одну точку продажу.

За словами мовного омбудсмена, під час моніторингу аналізували друковану продукцію, доступну для візуалізації, у 20 точках продажу у різних районах міста Києва. Із них 8 кіосків “Преса” та 12 розкладок на станціях метро, у супермаркетах та інших публічних місцях.

Кількість охоплених одиниць продажу – 1840, із них представлених державною мовою – 197, що становить 11% від загальної кількості. Решта представлених одиниць (1,643) видані російською мовою, що становить 89% від загальної кількості”, – написав Кремінь.

Основну частину українськомовних видань становлять видання для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку (розмальовки, початкова математика та ін). Рідше трапляються книжкові та журнальні видання і газети.

Серед представленого асортименту переважає журнально-газетна друкована продукція (журнали за тематикою – дача і город, кулінарія, мода, дитячі журнали, рукоділля, розважальні; газети – новини, реклама, телепрограми, здоровий спосіб життя тощо).

Уповноважений із захисту державної мови нагадав, що  із 1 січня 2022 року набуває чинності стаття 25 закону України “Про забезпечення функціонування української мови як державної”, згідно з якою друковані засоби масової інформації можуть видаватися іншими, ніж державна, мовами за умови, що одночасно з відповідним тиражем видання іноземною мовою видається тираж цього видання державною мовою, а у кожному місці розповсюдження друкованих медіа їх частка державною мовою має становити не менше 50%.

Моніторинг здійснювався шляхом фотофіксації та аналізу кількості друкованих ЗМІ, представлених українською мовою, на точках продажу.

Читайте також: “Мовчати не можу”. Володимир Прокопів про перешкоджання мовному закону

>спрямовані проти підтримки української мови у кіновиробництві.

Комментарии
Loading...